• 500 utbildade organisationer sedan start
  • 99,3% rekommenderar sin kurs till en kollega
  • Erfarna experter som utbildar

Hur många gånger har du tagit del av kundundersökningar, kundfeedback eller kundinsikter som inte har varit hjälpsamma för ditt team? Problemet är ofta att kunderna förväntas ge svar på alla möjliga frågor om funktioner, prioriteringar och behov. Men för många av de problem vi möter i arbetet med digitala produkter och tjänster kan kunderna i regel inte ge några svar. Åtminstone inte på ett sätt som ett utvecklingsteam kan agera utifrån.

I det här webbinariet kommer du får ta del av hur insikter kan utformas på olika sätt, utifrån olika teams behov och kontexter. Så att kundförståelsen faktiskt möjliggör handling. Dessutom kommer du få ta del av några kvicka verktyg som du kan testa i ditt team, för att skapa kundförståelse i komplexa sammanhang.

Välkommen att koppla upp!

Webbinariet vänder sig till dig som är beslutsfattare eller innehar en ledande roll och som söker en djupare förståelse för hur projektportföljstyrning kan stärka din organisations förmåga att uppnå sina mål. Oavsett om du definierar strategiska riktningar och mål, eller om du ansvarar för den operativa förvaltningen av dessa.

Du kommer få med dig:

  • Tre principer för hur kundförståelse behöver utformas för att bli värdefull (agerbar) i digital produkt- och tjänsteutveckling.
  • Ökade förutsättningar för att anta ett systemperspektiv i ett kunddrivet arbete med de lite svårare (komplexa) frågorna.
  • Snabb introduktion till ett antal tjänstedesign-verktyg som brukar hjälpa team att hitta agerbara kundinsikter.

Föreläsarna är Johan Sjöström och Johan Axelsson som leder följande utbildning hos IDG Academy:

Föreläsare: Johan Sjöström

Johan har över 20 års erfarenhet av digital utveckling och design av digitala kundmöten. De senaste fem åren har Johan utbildat företag i kundresekartläggning, kundupplevelse och Customer Experience Management via, Dagens Industri, Resumé och Handelshögskolans företagsutbildningar.

Föreläsare: Johan Axelsson

Johan är kommunikationsvetare i grunden och har arbetat med kundupplevelse och tjänste- och produktdesign i över 10 års tid. I dag utbildar han, och arbetar tillsammans med team och organisationer, för att utforska hur vi kan få saker gjorda i en oförutsägbar och komplex verklighet.

Boka nu

Inga kurstillfällen

Just nu finns det inga kurstillfällen inbokade. Lämna din epostadress och du får information om kommande datum.

Just nu finns det inga kurstillfällen inbokade. Lämna din epostadress nedan så håller vi dig uppdaterad om kommande datum.

Pris:
Kostnadsfritt

Plats:

  • Webbinariet äger rum i Zoom

Omfattning: Cirka 45 min, 12.15-13.00.

Frågor? Maila oss på academy@idg.se

 

Kontakt

Välkommen att maila oss på academy@idg.se.

Håll dig uppdaterad om nya utbildningar

Just nu finns det inga kurstillfällen inbokade. Lämna din epostadress nedan så håller vi dig uppdaterad om kommande datum.

Några av de företag vi utbildat tidigare

Upptäck våra andra utbildningar: