- 99,3% nöjda deltagare hittills
- Erfaren och omtyckt kursledare
- Delta tryggt och enkelt på distans
Distanskurs för dig som leder medarbetare och projekt digitalt
Coronakrisen tvingar nu alla organisationer att snabbt ställa om ledarskapet till att bli helt digitalt. Förändringen måste ske nu, samtidigt som många människor är oroliga för framtiden. Det gör att vi står inför hot, men också stora möjligheter att driva förändringar som historiskt varit svåra att få igenom. Men hur leder du digitalt på bästa sätt? Hur skapar du mänsklig kontakt och produktivitet utan fysisk närhet och närvaro?
Denna lärarledda distanskurs sträcker sig över tre intensiva timmar och är perfekt för dig som leder team, medarbetare eller projekt – om som vill veta hur du får just ditt ledarskap att fungera digitalt i dessa omvälvande tider.
Nu även som distansutbildning!
Den här utbildningen erbjuds nu även på distans. Läs mer längre ner under Vanliga frågor.
Det här lär du dig på utbildningen
- Hur du skapar energi och engagemang utan fysisk närvaro och närhet
- Hur du kommunicerar för att göra ditt team produktivt och samtidigt undvika missförstånd
- Digital mötesteknik för hur du planerar och genomför effektiva och roliga möten på distans
- Hur du delger svåra beslut när du inte kan ses
- Hur du bygger ditt eget emotionella tillstånd när saker är utmanande
- En värdefull checklista som du kan dela med kollegor
Kursledare: Johan Åberg
Just nu ändras spelreglerna för ledarskap i grunden. Kombinationen av rädslor, brist på fysisk närhet och extraordinära affärsutmaningar gör det nödvändigt att slakta heliga kor och tänka nytt snabbt.
Kursledaren Johan Åberg har mångårig erfarenhet av den viktiga mixen: ledarskap, psykologi, kommunikation och digitala medier. Han är grundare och vd för Next State som drivs enligt filosofin ”Amatörer, surpuppor och slöfockar undanbedes” som har spjutspetskompetens inom sälj- och marknadsföring inom B2B.
Vanliga frågor
Du kan ställa frågor till kursledaren före, under och även efter utbildningstillfället. Du har även möjlighet att interagera med andra deltagare under utbildningen.
Det enda som krävs är att du har tillgång till en dator, mobil eller surfplatta med god internetuppkoppling samt hörlurar. Det är även önskvärt att du kan sitta ostört. Du behöver inte något särskilt program installerat utan du ansluter enkelt till videoplattformen Zoom – där kursen hålls – via en länk som vi skickar till dig per mejl i anslutning till kursstart.
Efter avslutad kurs får du tillgång till kursledarens presentation i form av en PDF samt en mycket användbar checklista som du även kan dela med dina medarbetare. Kursmaterialet fungerar som en sammanfattning av dagens lärdomar som du kan gå tillbaka till i efterhand vid behov.
Vi har branschens kanske allra mest generösa avbokningsvillkor. Du kan avboka din plats helt kostnadsfritt fram till 30 dagar före utbildningens start. Får du förhinder efter detta datum kan du överlåta din plats till en kollega utan kostnad – eller välja att ha bokningen innestående till framtida utbildningstillfällen. Din bokning går alltså inte till spillo även om du får förhinder att delta med kort varsel.
Vi svarar gärna på dina frågor och hjälper dig med din bokning. Du når oss enklast genom att maila academy@idg.se.